XCollab är lätt att använda, och lätt att komma igång med. Så här går det till när du har bestämt dig.
Hur kommer jag igång?
01. Förstudie
· XCollabs plats i verksamheten och eventuella integrationer
· Val av samarbetsytor – t ex enhet, arbetsgrupp, projekt
· Val av metadata och behörigheter
· Plan för migrering av dokument
02. Installation och konfigurering
· XCollab installeras som en plug-in till Teams
03. Implementation av eventuella integrationer
· XCollab bör bli en integrerad del av verksamhetens processer, för bästa resultat. Det kan t ex införlivas i befintligt intranät, hämta metadata från andra system eller automatiserar vissa processer.
04. Migrering av dokument
· Det finns olika sätt att migrera redan befintliga dokument. Vi ger råd om vad som passar er utifrån era förutsättningar.
05. Utbildning
· Vi lär upp er personal kring XCollabs funktioner.
Klart!
När XCollab är på plats kan du och dina kollegor själva skapa nya samarbetsytor, sätta behörigheter och administrera verktyget som det passar er. Lycka till!